Tento web využívá soubory cookies. Pokud budete pokračovat v prohlížení těchto stránek, souhlasíte s pravidly pro užívání cookies.

Pokračovat

Jak to vypadá, když se u jednoho stolu sejdou zástupci finančních poradců a zprostředkovatelů s představiteli společností, které tvrdí, že brání poškozené klienty? Kdo očekává ráznou výměnu argumentů z obou stran pomyslné barikády, neplete se. Díky sestřihu nejzajímavějších momentů semináře časopisu Profi PF máte příležitost se v této problematice lépe zorientovat.  Účast Filipa Marcína ze společnosti SOSConsulting či Lukáše Kaplana z EUCS, stejně jako Jiřího Šindeláře z USF ČR a Petra Šafránka z AFIZ zaručuje, že získáte přehled, jaké postoje mají klíčoví hráči. Chcete-li se dozvědět více o krocích, které v budoucnu ovlivní práci finančních poradců a zprostředkovatelů, určitě si sestřih pusťte.

Byznys s poškozenými klienty poroste

Klientů, kteří jsou přesvědčeni, že uzavřeli nevýhodné smlouvy, jsou na českém trhu desetitisíce. Kde je poptávka, roste i nabídka. Přibývá společností, které klienty za část vymožených peněz zastupují. „Roste tady (a poroste) byznys s poškozenými klienty, je to logické,“ tvrdí Petr Feřtek z časopisu Profi PF.  Jeho slova potvrzuje i Filip Marcín ze společnosti SOSConsulting. Počet sporů, které firma vede, se stále zvyšuje. „Dnes nemusíme vůbec aktivně oslovovat klienty,“ říká. Hlásí se prý sami na doporučení od jiných klientů nebo i některých finančních poradců.

Přetáčení spokojených klientů

Jiří Šindelář z USF ČR tvrdí, že kdo uzavíral smlouvy neeticky, má být po zásluze potrestán. „Těžko to bude někdo obhajovat,“ uvádí. Upozorňuje ale na problém, kdy některé společnosti aktivně oslovují klienty a programově je „přetáčejí“ ze spokojených a kvalitně obsloužených (kterých je podle něho velká většina) na nespokojené. „Opravdu nevěřím příběhům o pasivním získávání klientů, na doporučení nebo podobně,“ reaguje na předchozí slova zástupce SOSConsulting.   Klientům takový „obrat“ může přinést spíše škodu než užitek, soudí. Poznamenal také, že před aktivitami takových firem varovala i ČNB. „Asi souhlasím s tím, že občas ze spokojených klientů děláme nespokojené… Jde o to, že spousta klientů pořizuje produkty v dobré víře, a bohužel velmi často je pořizuje v omylu. A pokud jim omyl nikdo nevysvětlí, tak setrvávají ve šťastné nevědomosti a jsou to ti spokojení klienti,“ oponuje Filip Marcín. Na druhou stranu ale dodává, že u podstatné části stížností nemá smysl jít do sporu, protože klient při podpisu smlouvy měl skutečně dostatek informací a věděl, co dělá.

Trh jako kočkopes a další otázky…

Během semináře se probírala i další zajímavá témata. Na co také přišla řeč?

Kolik sporů SOSConsulting řeší a co jsou nejčastější typy případů, kdy nespokojení klienti žádají náhradu škody nebo vrácení peněz?

Proč označuje Lukáš Kaplan z EUCS český zprostředkovatelský trh za „kočkopsa“?

A které kroky by podle Petra Šafránka z AFIZ měly podniknout české pojišťovny, aby vytlačily z trhu nekvalitní poradce, aniž by poškodily ty poctivé?

Odpovědi nejen na tyto podstatné otázky hledejte v sestřihu semináře na FinTV.

Napsat komentář

Required fields are marked (*)