Tento web využívá soubory cookies. Pokud budete pokračovat v prohlížení těchto stránek, souhlasíte s pravidly pro užívání cookies.

Pokračovat

Už se vám stalo, že vám někdo telefonoval a lákal vás k nákupu akcií, které právě přicházejí na burzu? Proces, kterým se uvádějí akcie firem na burzy, se jmenuje IPO a je velice často předkládán jako mimořádná příležitost k tomu, abychom takřka přes noc vydělali velké peníze.

O tom, jak je aktuální „sortiment“ kvalitní, vypovídá dnešní graf. Na grafu je vyznačen podíl společností ucházejících se v rámci IPO o přízeň investorů, jejichž hospodářské výsledky vykazují ztrátu. Aktuální podíl ztrátových společností uváděných na burzovní parkety převyšuje osmdesát procent. Vyšší hodnoty jsme viděli pouze v letech 1999 a 2000, tedy v době vrcholu internetové bubliny. Když vám tedy někdo příště zavolá, není od věci vědět, co pravděpodobně nabízí… 

Václav Pech, investiční analytik Broker Trustu

Napsat komentář

Required fields are marked (*)