Tento web využívá soubory cookies. Pokud budete pokračovat v prohlížení těchto stránek, souhlasíte s pravidly pro užívání cookies.

Pokračovat

Jak promítnout velmi složitou a rozsáhlou analýzu rizik životního pojištění do jednoduchého a přehledného nástroje? S ratingem životního pojištění můžete rychle a jednoduše porovnat pojištění, ale ne skrze spořicí složku pojistky, ale skrze parametry a kvalitu pojistných podmínek. Jdeme po podstatě pojištění, tedy krytí rizik.

Co k tomu říká Dušan Šídlo, hlavní autor?

Životní pojistky se různí v mnoha parametrech. Finanční poradce se tak může velmi jednoduše v podstatných rozdílech „ztratit“ a nakonec upřednostnit pojištění s nejnižší cenou, a to bez ohledu na výluky z pojištění.

Pro větší názornost rozdílů ve výlukách u jednotlivých produktů přicházíme s novým a velmi ilustrativním nástrojem (pracovně mu říkáme semafor a bude podkladem budoucího komplexnějšího ratingu pojištění), který porovnává pojistné produkty podle výluk. Pokud je v pojištění výluka, je finanční poradce upozorněn červenou barvou. Pokud výluka není, je to znázorněno zelenou barvou. Je-li barva oranžová, pojišťovna někdy plní a jindy ne. To je stručně rozebráno přímo v tomto nástroji, přičemž podrobnější odpověď najde poradce v našich online metodikách.

Toto barevné znázornění existence nejdůležitějších výluk máme v současnosti pro 12 produktů životního pojištění, přičemž hodnotíme 35 nejvýraznějších odlišností. Každý finanční poradce tak má rychlý přehled o tom, jak na tom daný produkt je právě z pohledu výluk. Může tak zvolit například vhodnou kombinaci produktů, aby byl dopad výluk na klienta minimální. V neposlední řadě je možné tento nástroj využít ke školení začínajících poradců.

Jak to funguje?

Jak nástroj použít?

1. Udělejte si rychlou analýzu produktů. Doporučujete správným lidem, správné řešení? Klienti mají individuální potřeby, životní situaci a stejně tak produkty jsou velmi individuální. Pro každého klienta může být vhodný jiný produkt, výluky a systém krytí je odlišný. Rating pomůže nalézt odpovědi.

2. Nejlevnější není vždy nejlepší. Chcete klientovi poradit kvalitně? Pak se nemůžete řídit jen cenou, ale také tím, co za danou cenu produkt nabízí. Rating životního pojištění napoví během pár vteřin. Chcete detailnější informace? Není nic jednoduššího, než se podívat do metodik online k životnímu pojištění, kde najdete veškeré podrobnosti.

3. Ukažte klientovi, podle čeho jste vybírali pojištění, prokažte svou profesionalitu. Ukažte, že nejdete jen po nejnižší ceně, ale opravdu produkty analyzujete a máte pro klienta obrovskou přidanou hodnotu.

Kde nástroj najdete a jak funguje? Vše najdete ve videu.

Marek Macura, produktový a marketingový ředitel